mandag den 13. oktober 2014

Clifford til Konrad

Det er snart 2 uger siden jeg lavede denne kage til Konrad, der blev 3 år. Konrad er meget glad for Clifford - en stor rød hund, så den skulle meget gerne være på.
Jeg måtte - med hjælp fra Konrads far, dog lige havde lidt hjælp, for jeg havde aldrig hørt om Clifford før. Til mit eget forsvar er Clifford dog også forholdsvis ny i Danmark.
 
 
Selve kagen ønskede de skulle være lidt hen ad de ugler, som jeg lavede til lillesøster Hedvigs dåb. Jeg valgte dog at ændre lidt på det, da jeg ikke synes, at de skulle have ens kager.
Denne er derfor lavet med samme kagebund - en god chokoladekage og lagt sammen med blodappelsinmousse og en hvid chokoladeganache, hvor fløden fik lov at koge op med en tom vaniljestang for ekstra smag. Kagen er smurt op med mørk chokoladeganache og overtrukket med fondant.

Konrad kunne heldigvis hurtigt genkende Clifford, og det faldt i god jord.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar