søndag den 7. september 2014

Brombær

I den sidste uge har jeg været på rov i farmors brombær et par gange.
I dag kunne jeg så smage på den nylavede brombærsyltetøj, som blev kogt i går aftes - ikke tosset på friskt brød og en kop te til.
Friske brombær, brombærsyltetøj og brombærsnaps
Syltetøjet er nemt og hurtigt at lave - jeg fulgte blot opskriften bag på en pose rød Melatin, som jeg havde liggende. Jeg erstattede ca. 1/5 af sukkeret med Sukrin. Dertil tilsatte jeg en lille håndfuld hindbær, da jeg synes at det fremhæver smagen. Brombærrene her er fra en busk uden torne, og personligt synes jeg, at de smager mindre end fra en busk med torne.
Nogle af bærrene har fået lov at trække sammen med lidt sukker og en tom vanillestang på en egnet alkohol, så vi senere på året kan nyde en brombærsnaps.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar