søndag den 25. maj 2014

Nannas navngivning

I dag er det Nannas navngivningsdag, og jeg har for længe siden sagt ja til min veninde til at lave kage i den anledning.
Som altid er alt hvad der skal laves planlagt ned i mindste detalje de forskellige dage. Det eneste der drillede var vejret - 25 grader og høj luftfugtighed er bare ikke kagevejr!
Men det lykkedes da heldigvis til sidst. Så her til formiddag afleverede jeg denne til hende, som hun og resten af familien blev rigtig glade for:


Min veninde var faldet for denne kage, som jeg lavede til min nieces fødselsdag for et år siden, så designet var hurtigt klaret. Jeg havde frygtet lidt, at den ville blive alt for grøn og dermed ikke helt passe til anledningen, men med valget af farver fik den et sødt og tøset udtryk.
Kagen består af sukkerbrødsbunde lagt sammen med hhv. Daim- og jordbær/rabarbermousse. Den er smurt op med IMBC og overtrukket med marcipan efter ønske.
Pynten er fondantblomster og sommerfugle i pasteller. Grene og græs er sprøjtet på i RI.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar