mandag den 12. maj 2014

Kiwis navngivning

I lørdags blev der holdt navngivningsfest for den yngste i rækken af tantes piger, og i den anledning havde jeg sagt ja til at lave kage til gæsterne.
Jeg havde fået frie hænder til at lave, hvad jeg ville, dog med ønsket om at der kom noget limegrønt med også.
Resultatet blev denne kage i 3 etager med pynt i den limegrønne og hot pink.


Jeg havde beslutte mig for de små Converse sko for lang tid siden. Den øvrige pynt fandt jeg inspiration til på Cake Central - et amerikansk kageforum.
Jeg fik kastet mig ud i noget, der tog noget mere tid end forventet - især den midterste kage var hård at komme igennem, men det var nu det værd.

Kagen består af sukkerbrødsbunde lagt sammen med Toblerone- og jordbær/rabarbermousse.
Som overtræk har jeg afprøvet en ny fondant, som jeg fik anbefalet en dag. Det er et schweizisk produkt, og er utroligt  nemt at arbejde med.

 
Skoene og de store blomster er lavet af en anden fondant tilsat tyllose, da den nye ikke egner sig til at modellere med.
Kanten er fondant lavet med en perlemould, som jeg har købt for mange år siden, men aldrig har fået brugt før nu, mens prikkerne på den midterste kage er RI, som er tyllet på.
 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar