fredag den 4. april 2014

Cupcake med æble og gullerod

Hvorfor har man altid utrolig travlt lige op til sin ferie?
Jeg synes egentlig ikke lige, at der var tid til at få bagt feriekage, men ombestemte mig i sidste øjeblik, og så var det med at finde en opskrift, der passede til de ingredienser, som jeg lige havde. Dette betød noget uden mælk og noget uden nødder, da en kollega ikke kan tåle dem.

Jeg fandt en opskrift på cupcakes - eller muffins alt efter hvad man ynder at kalde dem, med revet æble og gulerod. Så fik jeg også lige tyndet lidt i frugtfadet og grøntsagskassen.
Af opskriften fik jeg 20 af disse fine cupcakes:


Jeg ændrede lidt i opskriften, da jeg ikke havde stødt nellike, så de er udelukkende krydret med kanel. Kagerne er toppet med en cream cheese frosting og pyntet med lidt farvet sukkerkugler.
De blev utrolig godt modtaget, så nu kan jeg med ro i sindet nyde mine 3 ugers ferie...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar