fredag den 3. januar 2014

Velkommen 2014

Det er efterhånden nogle måneder siden, der sidst har været aktivitet her på bloggen og med kagerne - der har simpelthen ikke været overskud. Så er det godt med en lang juleferie, hvor man kan få ladet batterierne lidt op igen.
Nytår 2013/2014 blev holdt sammen med en større håndfuld kollegaer. De manglede blandt andet kransekagen, så det blev min opgave.
For første gang kastede jeg mig ud i, at prøve kræfter med en kransekage top. Hertil lavede jeg lidt kransekagekonfekt også.
Kransekagetop og konfekt
Jeg har flere forskellige opskrifter på kransekage, men valgte at bruge dem fra Mette Blomsterberg. Opskriften på kransekagekonfekt har jeg afprøvet tidligere med godt resultat. Denne gang valgte jeg dog at sprøjte nogle bunde ud på bagepapiret først, hvor der på hver blev lagt et stykke nougat, inden de blev lukket igen og afsluttet med en smuttet mandel.
Toppen blev ganske hæderlig, den skulle lige samles med lidt snilde, så den ikke blev skæv, men det lykkedes.
Husk at kransekage skal nydes til sød champagne... Godt 2014!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar