lørdag den 30. marts 2013

Påskens kage

De sidste par år har jeg lavet store fine kager til kaffen, når vi har holdt påskefrokost, men i år prøvede vi at begrænse maden, så dermed blev det også til en stille og rolig kage uden fyldt og fin pyntning.
Jeg har en umanerlig hang til opskrifter og for nogle år tilbage fandt jeg denne i et Femina, som bare har ligget og ventet på at blive afprøvet. Det er godt nok fra et juletema, men hvad pokker, julen varer jo lige til påske.
Kagen er egentlig en ganske almindelig pund til pund, men tilsat lidt ekstra i form af finthakkede mandler samt appelsinskal- og saft og appelsinblomstervand. Glasuren er flormelis ligeledes rørt med appelsinskal og saft. Jeg var noget spændt på, hvor meget appelsinblomstervandet smagte igennem.
Det er en forholdsvis frisk kage, hvilket var dejligt efter sådan en påskefrokost, og slet ikke parfumeret som jeg havde frygtet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar