tirsdag den 29. januar 2013

Belle til Natasja

Nytårsaften blev holdt sammen med et par af de gamle tøser fra folkeskolen med mænd og børn. Natasja er den yngste hos den ene og hun har fødselsdag i morgen.
Min veninde spurgte, om jeg ville hjælpe med lidt pynt til en kage, når børnehaven tropper op, for Natasja havde et stort ønske om, at der kom noget med Belle fra Disneys Skønheden og Udyret - og der måtte min veninde melde pas.
Dertil har Natasja en stor passion for regnbuefarver og glimmer.
Jeg har derfor lavet dette, som skal på kagen i morgen:


Jeg lavede Belle i fondant og malede ansigt på med en meget tynd pensel. Nogle steder er der 2 lag fondant, og der er lavet markeringer i for at gøre figuren lidt mere levende. Til sidst er der penslet med Gold og Bronze fra Rainbow Dust
Resultatet blev overraskende godt - er dog ikke selv helt tilfreds med malerarbejdet, da munden blev lidt skævt placeret, men mon ikke Natasja bare er glad for at få Belle på sin kage...
For at give hende lidt glimmer har jeg for noget tid siden lavet hendes navn i fondant tilsat tyllose og sat dem på tandstikker og ladet det tørre. Derefter har jeg penslet lidt tylloselim på og vendt dem i forskellige glimmerfarver fra Rainbow Dust - så er de lige til at stikke ned i kagen.

1 kommentar: