onsdag den 17. oktober 2012

Nørdet arbejdskage

I fredags havde vi fagligt arrangement i min afdeling. Her havde et par kollegaer tænkt at indvie os andre i et stort projekt, som de arbejder med. Vi har altid kage til hyggen til disse ture, og jeg blev spurgt om jeg ikke ville medbringe en - også selv om jeg ikke ville være med til at nyde den, da jeg først stødte til gruppen senere. Det er ikke sådan, når man ryger på byggeplads...
På opfordring ville drengene gerne have en kage der afspejlede lidt af det faglige indhold, så resultatet blev denne - nok lidt nørdede kage:


Temaet består sig i en advarselstrekant, og det gule bånd med teksten "PCB", som de anvender i forbindelse med saneringen af bygningen, som vi var ude at besigtige.
Som trekanten signalerer, er PCB ikke "ren økologi", og vi var fantastisk ømme at se på i vores heldragter og masker den eftermiddag.
Selvfølgelig var der ingen PCB i kagen, men derimod lyse sukkerbrødsbunde fyldt med hhv. blodappelsinmousse og skildpaddecreme, smurt op med en chokoladesmørcreme og overtrukket med en rest overtræksmarcipan, jeg havde liggende. Pynten er lavet i farvet fondant.
Jeg må give min søde danse- og kageveninde ret i, at den blodappelsinmousse smager utrolig godt. Jeg havde fulgt hendes råd med at iblande lidt koncentreret appelsinpasta, så den smager af lidt mere :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar