fredag den 1. juni 2012

Hurtig kage med lilla blomster

Endnu engang har vi sagt farvel / på gensyn til en god kollega, og denne gang blev jeg også spurgt, om jeg ville hjælpe med lidt kage. Så midt i den skønne pinsesol spænderede jeg 2. pinsedag i køkkenet.
Der skulle være kage til 55-60 personer, så da jeg også lige skulle indtænke weekendens bryllupskage mht. bageforme mv., blev resultatet en hurtig, stakket kage med nogle nemme blomster.

Kagen er lavet af sukkerbødsbunde tilsat kakao, et lag brombær/hindbærmousse og et lag mokkamousse. De er smurt op med IMBC tilsat vanille og overtrukket med hvid fondant. De lilla blomster er udstukket af flowerpaste og påsat med royal iceing. Det var to store kager - Ø25 og Ø30, så der kom lige et par sugerør for støtte i den nederste.
Der var rigelig kage, så hun fik også et par stykker med hjem.

Anne, al mulig held og lykke - heldigvis ved jeg, at vi ses igen...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar