fredag den 4. maj 2012

Kagen der tog kegler

Det er konfirmationstid, og en kollega spurgte om jeg ville hjælpe med en kage til hendes søn Mikkel, som bliver konfirmeret i dag.
Mikkel er en dygtig bowler, så festen er - selvfølgelig med bowlingtema. Til kaffen skal de nyde denne kage - lige i temaets ånd.



Ud over temaet på kagen havde jeg helt frit slag for, hvad jeg ville lave, og hvordan den skulle se ud.
Jeg tænkte fra start, at der skulle være nogle kegler og en kugle på den kage - og gerne spiselige. Disse er lavet af RKT. Keglerne er blevet lidt mere buttet end jeg gerne ville have haft dem, men så længe de ligner... :-) Efter at have ligget på køl er de blevet penslet med hvid chokolade og overtrukket med fondant. Dette var lidt af en prøvelse, og der måtte arbejdes ekstra for at mindske samlingerne.
Jeg havde overvejet at lade overtrækket være træ, men ramlede ind i noget sygdom, så valgte i stedet dette simple udtryk, da der heller ikke skulle stå noget på den.
Selve kagen er sukkerbrødsbunde med kakao og fyldt med hindbærmousse og en hvid chokoladecreme med citron. Kagen er smurt op med IMBC og overtrukket med fondant.
Min kollega bliv rigtig glad for kagen, og håber at Mikkel bliver lige så glad for den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar