lørdag den 19. maj 2012

Blå konfirmationskage

Jeg blev for noget tid siden spurgt, om jeg ville lave en konfirmationskage. Konfirmanden og hendes mor havde forelsket sig i en kage, som jeg tidligere har lavet. Når både udseende og fyld "bare" skulle kopieres, var det heldigvis nemt. Jeg måtte dog lige tilpasse lidt, så der var nok og tillod mig også at lave lidt andre og finere blomster.


Som den tidligere kage er det drømmekagebunde med appelsin lagt sammen med lidt appelsinjuice, Daimfyld og hvid chokoladeganache med blåbær.
Kagen er smurt med IMBC og overtrukket med blå fondant.
De pipede kanter og pynt er lavet i royal iceing, inden blomsterne er påsat. Blomsterne er lavet i flowerpaste og dustet med lidt pulverfarve på bladene.
For en sikkerheds skyld kom jeg et par sugerør i den nederste for support, men den havde nok kunne bære den lille kage uden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar