onsdag den 16. maj 2012

Årets første rabarberhøst

Så blev jeg beriget med friske rabarber fra kusinens bed igen. I år var vi lidt tidligere ude, så jeg har fået nogle lidt finere stængler end sidste år. Jeg ryddede dog ikke hele bedet, så der stadig er lidt at tage af, og så håber vi, at de vil nå at give anden gang også.

Renset gav det mig knap 5 kg. rabarber.
For at få lidt plads i min 1½ skuffe store fryser tog jeg nogle af rabarberne fra sidste år sammen med nogle købte frosne jordbær og lavede marmelade.
Det er utrolig nemt og hurtigt at lave - jeg fulgte opskriften fra Grøn Melantin (til sukkerfri marmelade).
Helt sukkerfri blev det dog ikke, da jeg kom et par skefulde hyldeblomstsaft i (den hjemmelavede fra sidste sommer, som stadig holder sig fint i køleskabet) og kornene fra ½ vanillestang.
Af 2 kg frugt blev der fire store glas.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar