onsdag den 18. april 2012

Orkide-træning

Endelig fik jeg sat mig ned med mine nye udstikkere og afprøvet dem.
Jeg har lovet orkideer eller rettere midnatsorkideer - de findes faktisk ikke, men alligevel et smukt navn til en lilla orkide.
Blomsten laves på tråd, og da det kun er anden gang jeg kaster mig ud i det, så må jeg hellere øve mig lidt først inden det virkelig gælder...
Ideen til blomsten er fundet i magasinet Wedding Cakes nr. 33 og udført ud fra Paddy Clarks anvisning i hendes bog Sugar Flowers for Beginners, som jeg fik hjem fra England før påske, dog har jeg indkøbt en anden veiner end hendes forskrift.


Dette er første forsøg og lavet i ren flower/gumpaste.
Må indrømme at det tager noget tid at blive fortrolig med at arbejde på tråd så FP'en bliver siddende og efterfølgende duste den, så det bliver jævnt... puhhh... Det skal der lige øves lidt mere på.
Farverne er heller ikke helt som de skal være, men lige nu gælder det om at få samlet en pæn blomst først og så kommer det andet nok også. Endelig har jeg ikke indkøbt pollen til blomsterne, så det mangler.

Bogen fortalte fint, hvordan blomsten (og de øvrige i bogen) laves. Der er dog ikke lige så mange step-by-step billeder som jeg er vandt til fra Adam Dunns bøger, hvilket nogle steder ville have været ønskeligt, da det skriftlige nogle gange kan være lidt tricky :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar