søndag den 26. februar 2012

Mormors Amerikanske Appelsinkage

Jeg holder en uges ferie - velfortjent synes jeg selv :)
Jeg havde sagt ja til en kage for en kollega (mere om denne i et senere indlæg) samt en masse overvejelser for en meget forsinket housewarming for veninder med påhæng, så havde næsten glemt at jeg jo også måtte klare feriekage...
Det blev en meget presset torsdag, hvor jeg stod med to kager og 6 timer i køkkenet...puhh!

Jeg valgte at lave en Amerikansk Appelsinkage, som jeg har holdt af siden min bandom - omend den ikke er blevet serveret så tit.
Opskriften har jeg fået fra min mormor. Den stammer vidst nok fra en gammel bagebog, og så vidt jeg husker, var det en kage hun selv yndede at lave dengang hun tjente som ung pige.



Kagen er dejlig nem - næsten som sandkage, og smager fantastisk frisk, da den overhældes med en sirup med sukker samt skal og saft fra appelsin og citron.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar