tirsdag den 26. april 2011

Eftermiddagshygge

2. påskedag havde jeg inviteret et par gæster - så havde jeg jo lige en undskyldning for at bage lidt :-)
Jeg har længe ønsket at lave en mandeltærte, som Vibeke bloggede om for nylig - og jeg havde lige de rette ingredienser liggende, så den måtte jeg jo afprøve. Du kan se opskriften her.


Den ultimative mandeltærte - her pyntet med lidt flormelis og friske blåbær

Dertil lavede jeg også nogle muffins med marcipan og pære. Opskriften fulgte med en af mine kasser fra Årstiderne for nogle uger siden. Sidste gang jeg bagte dem måtte jeg ændre lidt i opskriften undervejs.
Denne gang fulgte jeg så opskriften og må indrømme, at de blev meget bedre - en dejlig sprød overflade og en krydret og luftig krumme...uhmm.

Årstiderne muffins med marcipan og pære
Undskylder lige for de lidt "skæve" billeder, men lyset drillede...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar