lørdag den 8. januar 2011

Velkommen 2011

I anledningen af det nye år fik jeg endnu en mulighed for at lege lidt i "det søde køkken" - ingen nytår uden kransekage.
I år skulle jeg prøve en anden opskriftt og valget faldt på Mette Blomsterbergs klassiske kransekage. Jeg lavede dog kun halv portion, da vi kun var to. Jeg ejer ikke en trekents-tylle, som der bliver foreskrevet, så det blev en rund i stedet, og så brugte jeg bare lidt ekstra tid på at få dem til at ligne rigtige kransekagestykker. 

Ved en fejl fik jeg for noget tid siden indkøbt trekantet papirstykker til at lave kornetter af. Jeg har hidtil altid brugt mine tyller, men tænkte, at jeg lige så godt kunne prøve at sprøjte glasuren med kornet. Det kræver vidst lidt mere øvelse... men de smagte utrolig godt, så næste år bliver det helt sikkert samme opskrift, hvis der skal laves kransekagekonfekt.

Godt nytår til alle...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar