søndag den 5. april 2015

Albertes kage

Den ene af påskens kager i år - den anden kommer på bloggen lidt senere.
Nogle mennesker kan man ikke sige nej til, og for mig er min niece en af dem. Så da hendes mor skrev, at et af Albertes ønsker var en af mine kager til i dag, kunne jeg bare ikke sige nej, selv om jeg vidste, at det ville blive lidt presset med tiden.
Heldigvis fik jeg frie hænder så jeg kunne vælge de nemme løsninger - Alberte ville bare have en pæn kage med navn på.

Resultatet blev denne kage, hvor jeg har taget udgangspunkt i de farver, som Alberte havde valgt til bordpynten:
Gerberablomsterne og den støvede lilla er inspireret af blomsterne og farven fra servietterne mens den sarte lyserøde er fra lysene.
Båndet med knuden skal symbolisere hendes karatebælte.

Selve kagen er sukkerbrødsbunde stænket med friskpresset appelsinsaft og lagt sammen med Toblerone- og blodappelsinmousse. Kagen er smurt op med IMBC og overtrukket med fondant. Perleborten er ligeledes i fondant, og er laven med en mould

Ingen kommentarer:

Send en kommentar