søndag den 25. august 2013

Dåbsugler til Hedvig

I dag skal en af min kollegaers datter døbes, og jeg indvilligede i at lave lidt kage til dem, som de kan nyde til kaffen.
De ville gerne have noget som var formet som ugler, så jeg valgte at tage udgangspunkt i de ugler som jeg i vinter lavede til Viktor og Alexanders fødselsdagskage. Farverne måtte ikke være for tøset, så det blev samme farver som til Chilis uglekage.

 
Kagerne her er kun med et lag fyld, og ikke to, som jeg plejer at lave. I stedet er bundende lidt tykkere, da de er skåret til, så de er lidt runde. De er lavet af chokoladekage stænket med friskpresset appelsinsaft og med fyld af hvid chokoladeganache med appelsin.
De er smurt med en mørk chokoladeganachce (1:1 efter Camillas - Himmelske kagers fremgangsmåde), hvilket er helt nyt for mig, men den kraftigere chokoladesmag ville bare være bedst her.



Ører, vinger og fødder er lavet af kagerester rørt til en trøffelmasse med lidt hjemmelavet hindbærmarmelade, flormelis, kakao og et lille stænk mørk rom.
Kagerne er overtrukket med fondant - fjer er lavet med et par bladudstikkere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar