lørdag den 25. maj 2013

Kaspers konfirmationskage

Dette er den anden kage, som jeg fik lavet i sidste weekend - kagen til Kaspers konfirmationsfest.
Kasper er søn af en af mine kollegaer, og jeg havde faktisk glædet mig til denne kage. Kasper er nemlig en rigtig dygtig danser, så hans far synes, at det skulle fremgå af kagen.
Min største frygt var, at den skulle blive for tøset, men den faldt rigtig godt ud.
Konfirmationskage med medaljer
Kagen var en overraskelse til Kasper, så håber, at den også faldt i hans smag.
Jeg kom på at gengive nogle af de mange medaljer, som han har vundet, så hans far tog et billede af dem til mig, som jeg har brugt til inspiration.
Guld og bronze

Sølv
Medaljerne er lavet i fondant med tyllose, dog er den hvide del lavet af flowerpaste for at have styrke, da det er rullet ultra tyndt ud. På guld og sølvmedaljerne har jeg gengivet logoerne fra hhv. Red Devils Cup og De Danske Danseskoler.
Medaljerne er malet med pulverfarver udrørt i vaniljeekstrakt og efterfølgende dustet med samme farve. Båndene er lavet at farvet fondant.
Selve kagen er i to etager bestående af sukkerbrødsbunde lagt sammen med hhv. hindbær- og Tobleronemousse. Kagerne er smurt op med IMBC og overtrukket med konditormarcipan.
Kanten er lavet af RI, som er malet med guld.

1 kommentar:

  1. Kære Anne Jeg står og skal holde konfirmation d. 3 April og hende der skulle lave vores kage er sat til at nedkomme der. Er det sådan at du laver kager til private??? knuz Mette. Hvis du vil i kontakt med mig kan dette ske på 50 41 42 03

    SvarSlet