søndag den 6. januar 2013

Dåbskage til Andreas

Andreas skal døbes i dag. En af mine veninder spurgte for lang tid siden, om jeg ville hjælpe, så den har ligget i tankerne i noget tid.
Desværre har jeg været ramt af "uheld" op til udførelsen - efterdønninger af et forstuvet håndled besværliggør æltningen af fondant, og så lagde jeg mig lige som halvdelen af danmraks øvrige befolkning lige efter nytår, så i stedet for at have overskud, blev det alligevel en smule presset at skulle udføre en kage, da der var minus overskud i kroppen.

Det eneste krav der var fra forældrene var at der skulle indgå lyseblå samt at kagen skulle være chokoladekage. Resultatet blev denne, som som heldigvis blev vel modtaget ved afhentningen:




Håndledsproblemerne medførte at kagen forblev hvid, så jeg ikke først skulle indfarve større mængder fondant, og dermed blev det lysebblå pynt. Den lille sovende dreng på toppen var dejlig hurtig, og krævede ikke så meget for at give en god virkning. Mønsteret på tæppet går igen på kanterne.

Topfigur med sovende dreng
Kagerne er hhv. 15 og 25 cm og består som før nævnt af chokoldekagebunde stænket med appelsinsaft og lagt sammen med hhv. jordbær/rabarber og hvid chokoladeganache med appelsin.
Kagen er smurt op med IMBC (som igen drillede) og overtrukket med fondant

Ingen kommentarer:

Send en kommentar