torsdag den 18. august 2011

En lille bitte kage

Min mor skulle til et planlægningsmøde forud for sin tur til Frankrig, og jeg synes de skulle have lidt kage. Eller rettere sagt, så havde jeg en undskyldning til at få ryddet lidt ud i diverse rester.
Jeg har tidligere fået en forespørgsel hos en af de andre kvinder i gruppen på noget med kaffesmag, så det var intentionen, men i stedet blev det nu lige til, hvad der var lettest.
Resultatet blev denne lille bitte kage til ca. 5-6 pers.

Kallablomster
Kagen er ca. 15 cm i diameter og bestod af et par små bunde fra fryseren, en hurtig gang kompot af rabarber og jordbær og så resten af weekendens hyldeblomstmousse.
Den er smurt op med chokoladesmørcreme og overtrukket med cremefarvet fondant.

Blomsterne er lavet af 50/50 flowerpaste og fondant - det arbejder jeg nu bedst med.
Jeg har længe ventet på bruge den farve, jeg har anvendt til de små kalla, som er Thrift fra Squires. Jeg købte for lang tid siden - både pasta og pulverfarven, men sjovt nok er de meget forskellige. Pastafarven er meget blå-lilla, mens pulverfarven nærmest er bordeauxrød...? Resultat blev dog okay trods farveforskellene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar