lørdag den 13. november 2010

Der sker så meget...

Puha... Det er efterhånden noget tid siden, at jeg sidst har skrevet her på bloggen, men der er sket så meget "in real life", så det har måtte vente...

Jeg skal flytte... Jeg har været så heldig, at jeg i december skal flytte i en større lejlighed.
Det bliver dejligt især at få et ekstra værelse, hvor jeg blandt andet også kan få rigtig styr på mine kageting, så det ikke ligger hulter til bulter i en kasse - hvem ved, måske finder jeg noget, som jeg helt havde glemt, at jeg har investeret i :o)

Det er begyndt at gå fremad med min kostomlægning. Godt nok har jeg været lidt for slap til at overholde den på det sidste, men resultatet var det heldigvis alligevel, da jeg blev vejet for et par dage siden. Jeg har til dato et vægttab på ca. 5 kg. Det er måske ikke så meget, når man tænker på, hvor mange uger, jeg har været i gang, men jeg er af den overbevisning, at det er sundere at tabe lidt ad gangen, for så kan kroppen bedre følge med og dermed ikke tage det hele på igen senere... så er fortrøstningsfuld.
De kilo, som nu er væk, er også begyndt at kunne ses - der er røget centimeter omkring både bryst, talje og hofter... og en af mine dejlige kollegaer (som er vanvittig dygtig til at give komplimenter), nævnte det for en uges tid siden. Jeg har normalt svært ved komplimenter, men jo... jeg kan faktisk også selv se det, og der skal som regel meget til, før det sker...

Efteråret er lig med fødselsdage i min familie - blandt andet min egen. Der var ikke lige overskud på kontoen til at lave den vilde fødselsdagskage til kollegaerne... Jeg havde faktisk tænkt, at jeg ville kaste mig ud i min første Lambeth-kage, efter forårets kursus hos Sif. Jeg manglede både tid og tyller, så det endte med en chokoladekage, som jeg blot flækkede, smurte med en chokoladesmørcreme og pyntede med rester af nogle sukkerblomster, som jeg havde liggende.

Sidste år havde jeg gjort lidt mere ud af det, hvor jeg havde lavet denne kage med efterårstema.

En af mine kollegaer spise et helt sukker-græskar, bare fordi det var muligt, men kunne vidst godt mærke det bag efter :o)

Nu bliver der nok ikke lige lavet kager før jeg står i mit nye køkken, så imens vil jeg lægge hovedet i blød, da jeg skal hjælpe en god bekendt, når hun skal holde barnedåb for sine tvillinger i det nye år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar