søndag den 17. oktober 2010

Kage med blomster

Så har jeg - endelig haft anledning til at lege lidt med sukker igen.
Jeg havde besluttet mig for at øve mig i nogle blomster - jeg har ikke været helt tilfreds med specielt mine roser, så nu havde jeg muligheden for at finpudse de fif, som jeg fik for nogle uger siden, hvor jeg sad sammen med nogle andre søde kvindfolk med hang til sukkerleg... 
Jeg er vild med roser i sarte farver, blandt andet de cremefarvede med et gul-grønt skær, så for et par uger siden havde jeg allerede besluttet at det var den farve roser, jeg ville lave. Som supplement lavede jeg nogle hortensiaer i en støvet lilla som blev dustet med lidt sart gul, grøn og mørk lilla til at give lidt mere farve.
Jeg blev nogenlunde tilfreds med roserne,  mens hortensiaerne blev meget bedre end forventet.

Blomsterne lavede jeg til den kage, som vi skulle have til eftermiddagskaffen i fredags, hvor min afdeling skulle ud på efterårets "hyggetur" - rundvisning på Frederiksberg domhus, bowling og spisning.
Selve kagen bestod af drømmekagebunde, hvor mælken blev udskiftet med appelsinsaft, som blev lagt sammen med den dejlige hvide chokoladecreme med citron fra Mette Blomsterberg og en chokolademousse.
Jeg valgte at lade kagen være simpel, for jeg var ikke meget hjemme i dagene op til, så blomsterne blev lavet i god tid, og så var det bare lige at "smække dem på", og det var det - ikke engang en bort omkring kagen blev det til denne gang. Jeg havde faktisk også lavet nogle blade, og de var også blevet limet på kagen på hver side af rosenknopperne, men det så bare helt forkert ud - de var for store og alt, alt for grønne til resten af kagen, så dem hev jeg af igen, hvilket betød, at jeg måtte stå og "vaske" grøn farve af overtrækket, men det virkede heldigvis
Resultat blev sådan her...

... desværre bevirkede et viskestykke at nogle af hortensiaerne blev lidt skadet , da jeg ville sætte den i køleskabet efter transporten ind til kontoret, så måtte lige lave en hurtig feberredning af et par blomster.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar