torsdag den 2. februar 2012

Hurtige balloner

Der har været lidt stille her på bloggen den sidste måned, men det er nu ikke ensbetydende med, at jeg ikke har leget lidt i køkkenet.
For en uge siden blev Alexander og Victor 1 år. Jeg hjalp med lidt kage både til dagen og til weekendens fødselsdagsfest - mere om den i et andet indlæg.

Denne kage blev til i en lidt hurtig vending, og fik derfor også helt frie hænder til pynt.
Jeg brød godt nok min hjerne, men kom til at tænke på balloner - de kan give en masse farve på en enkel, hvid kage. Resultatet blev denne:


Kage med balloner og farverig krymmel-kant
Ballonerne har jeg lavet med en rosenbladsudstikker. Dernæst klippede jeg nogle små trekanter til at fuldende knuden for enden. Jeg havde regnet med at lave snore i RI, men brugte i stedet en fødevaretush, da det var meget hurtigere.
De små farvede krymmel fuldendte kagen rigtig fint. Jeg "arvede" dem af en kollega, der ikke kunne få dem til at blive på de muffins, som de var beregnet til. Jeg anvendte til tylloselim på den afsluttende kant, og så blev de heldigvis siddende.
Inde i kagen er der kakaobunde stænket med appelsinsaft og fyld af hhv. hindbærmousse og en hvid chokoladeganashe med revet appelsinskal. Kagen er smurt med hvid chokoladesmørcreme inden den er overtrukket med fondant.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar