onsdag den 25. august 2010

Mikkels fødselsdagskage

Jeg har været til Mikkels 6 års fødselsdag, som er min kusines dreng. Han ville gerne have en kage, så det måtte jeg jo se om jeg kunne klare.
I dagene op til hans fødselsdag havde jeg et virak i min lejlighed, da jeg troede, at jeg havde mus, eller det der var værre... Det viste sig - heldigvis - at der "kun" var tale om fugle, som var kommet ind under taget samt en, der var fløjet ind ad det åbne tagvindue og bumlet rundt, inden den fandt ud igen.
Først da alt dette var afklaret kunne jeg med sindsro sige ja, til at lave en kage til ham, hvilket samtidig betød, at der ikke var meget tid og slet ikke til at lave noget specielt til pynt. Resultatet blev denne kage:
Mikkel fødselsdagskage
Det er en almindelig chokoladekage lagt sammen med en hurtig chokolademousse - letpisket fløde rørt sammen med afkølet smeltet chokolade.
Da skriften var placeret manglede der ligesom et eller andet, men kunne ikke nå at lave noget tema, som jeg vidste interesserede ham, så det blev en hurtig rumfærge og nogle stjerne - og det var han heldigvis også glad for.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar